در صنايع هوایي خلبان با کمک اين سيستم ارابههاي فرود، شهپرها، سکانهاي عمودي و بالابرها را مهار ميکند. همچنین در فرودگاهها از سیستمهای هیدرولیک در انواع بالابرها استفاده میشود. و جالب است که برای تست اینکه بدانند بدنه هواپیما سوراخ نشده باشد فشار باد را بین جداره های بدنه قرار می دهند در صورتی که افت فشار داشته باشیم میفهمیم که جای از بدنه سوراخ است.
تست هواپیما عبارتند از :
۱- تست باد چرخها که ۳۰۰ بار فشار است
۲- تست کلیه سیستم هیدرولیک هواپیما
۳- تست بدنه هواپیما
۴- دستگاه میول که برای تست هیدرولیک هواپیمای F14